Van baan geraakt tijdens landing, Mitsubishi Mu-2B-35, De Kooy Airport, 20 juli 2000
De landing volgde op een radar volgvlucht boven de Noordzee. Na ‘touchdown’ selecteerde de bestuurder ‘reverse pitch’ waarna het toestel ongecontroleerd naar links begon te bewegen. Als reactie daarop verklaarde de bestuurder vol rechts voetenstuur te hebben gegeven in combinatie met intermitterend rechts remmen. Daarna selecteerde de bestuurder de linker gashendel weer uit ‘reverse’ in de hoop dat het vliegtuig naar rechts zou wenden, echter zonder resultaat. Uiteindelijk bracht de bestuurder de propellerbladen van de rechtermotor in de vaanstand (hierdoor werd tevens de brandstoftoevoer afgesloten waardoor de motor stopte). Hoewel het vliegtuig nu minder naar links trok, kon dit niet voorkomen dat het aan het eind linksaf de baan afreed. Vlak voordat het vliegtuig in een sloot tot stilstand kwam zette de bestuurder de linker motor af. Beide inzittenden konden het aanzienlijk beschadigde toestel ongedeerd verlaten.