Direct naar de inhoud
  • Home
  • Onderzoeken
  • Geland in heidegebied vanwege openstaande remklep, RSchneider LS 4, 1 juni 2002

Geland in heidegebied vanwege openstaande remklep, RSchneider LS 4, 1 juni 2002

Status : Afgerond

Na het opbouwen van het zweefvliegtuig samen met een mede eigenaar werd een lokale vlucht uitgevoerd. Na circa 45 minuten vliegen keerde de bestuurder terug naar het circuitgebied. Omdat hij iets aan de hoge kant zat heeft hij op circa 600 meter hoogte de remkleppen uitgedaan. Op dat moment begon het vliegtuig zich erg onrustig te gedragen alsof het door een zeer sterke thermiekbel vloog. De bestuurder ontdekte dat de linker remklep uit stond terwijl de rechter in was. Pogingen om de kleppen in te trekken mislukten. Hij is toen harder gaan vliegen en pas bij een snelheid van 150 รก 160 km/uur en volledige uitslagen naar rechts van richtingsroer en rolroeren begon het vliegtuig langzaam naar rechts te draaien. Hij had intussen zoveel hoogte verloren dat landen op Terlet niet meer haalbaar was. Met moeite lukte het de bestuurder een linker bocht te draaien en tegen de wind in te landen waarna het vliegtuig in een heidegebied buiten het vliegveld tot stilstand kwam. De bestuurder bleef ongedeerd en het zweefvliegtuig onbeschadigd.

Geland in heidegebied vanwege openstaande remklep, RSchneider LS 4, 1 juni 2002

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.