Direct naar de inhoud
  • Home
  • Onderzoeken
  • Bijna-botsing tussen VFR en IFR verkeer, Piper PA-28R-200, Cessna 172R, 14 juli 2005

Bijna-botsing tussen VFR en IFR verkeer, Piper PA-28R-200, Cessna 172R, 14 juli 2005

Status : Afgerond

Het vliegtuig met de registratie PH-SDN maakte een lesvlucht van Groningen Airport Eelde (EHGG) naar Teuge Airport (EHTE). Aan boord bevonden zich een instructeur en een leerling. De vlucht vond plaats onder instrumentvliegvoorschriften (IFR – “instrument flight rules”). Het vliegtuig met de registratie PH-BVE maakte een overlandvlucht van Rotterdam Airport (EHRD) naar EHGG. Deze vlucht vond plaats onder zichtvliegvoorschriften (VFR – “visual flight rules”). Tussen beide vliegtuigen vond een bijna-botsing plaats. Uit de radaranalyse bleek dat het onderlinge hoogteverschil ongeveer 30 meter bedroeg. Beide vliegtuigen vervolgden hun weg en maakten een veilige landing.

Bijna-botsing tussen VFR en IFR verkeer, Piper PA-28R-200, Cessna 172R, 14 juli 2005

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.