Besturingsproblemen door blokkering stuurknuppel, Schleicher K-7, Luchtmachtbasis De Peel, 24 september 2006
De bestuurder verklaarde dat tijdens het roteren de knuppel niet naar achteren getrokken kon worden, omdat deze door een rubberachtig voorwerp geblokkeerd werd in de middenstand. Op circa 150 meter hoogte, ontkoppelde de bestuurder de kabel. Het zweefvliegtuig neigde direct naar rechts te rollen. De bestuurder was in staat de stuurknuppel enigszins naar rechts te bewegen en maakte een ruime bocht van circa 225 graden. Vervolgens maakt de bestuurder de beslissing een niet afgevangen landing te gaan maken met een snelheid van 130 km/uur. De landingsrichting zou diagonaal op, en tegengesteld aan de startrichting worden. Op een hoogte van circa 100 meter kon de stuurknuppel weer vrij bewogen worden. De bestuurder liet de snelheid vervolgens verminderen en vloog een rechterhand verkort luchtverkeerscircuit, waarna hij de PH-351 tegen de wind in links van de lier landde (vanaf de startplaats gezien). De landing verliep zonder bijzonderheden.