Afgebroken start na gebarsten pneumatische leiding, Boeing 777-222ER, N787UA, Amsterdam Airport Schiphol
Tijdens de start ontving de cockpitbemanning een bericht ‘Bleed Air Leak’ op het Engine Indicating and Crew Alerting System (EICAS). Kort daarna verscheen de melding ‘Bleed Air Failure’. Vlak na de meldingen kwamen stofdeeltjes terecht in de passagierscabine, wat gemeld werd door een cabinepersoneelslid, waarop de piloten besloten om de start af te breken.
De pneumatische leiding, die vanaf de Auxiliary Power Unit door de drukcabine loopt, was gebarsten achter de linker zijwand in het achterste bagageruim. Door dit voorval had één passagier medische hulp nodig voor ademhalingsproblemen.
Tijdens de start ontving de cockpitbemanning een bericht ‘Bleed Air Leak’ op het Engine Indicating and Crew Alerting System (EICAS). Kort daarna verscheen de melding ‘Bleed Air Failure’. Vlak na de meldingen kwamen stofdeeltjes terecht in de passagierscabine, wat gemeld werd door een cabinepersoneelslid, waarop de piloten besloten om de start af te breken.
De pneumatische leiding, die vanaf de Auxiliary Power Unit door de drukcabine loopt, was gebarsten achter de linker zijwand in het achterste bagageruim. Door dit voorval had één passagier medische hulp nodig voor ademhalingsproblemen.
Kijk voor meer informatie in de kwartaalrapportage luchtvaart Q3 2023.